راهنمای سامانه:

این سامانه به منظور ایجاد شفافیت، دقت و تسریع در انجام فرایند داوری اختراعات ارسالی از سوی اداره ثبت اختراعات به دانشگاه اصفهان است و هرگونه ویرایش در مستندات اختراع و... باید در اداره ثبت اختراع انجام شود. برای شروع فرآیند بررسی اختراع خود در دانشگاه اصفهان، لازم است از قسمت ورود متقاضیان و با استفاده از شناسه کاربر (کد ملی یک نفر از مخترعین مندرج در اظهار نامه) و رمز عبور (شماره نامه استعلام اداره ثبت به دانشگاه اصفهان) وارد سامانه سبا شوید و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام، بارگذاری نامه استعلام، پرداخت هزینه اولیه و تکمیل فرایند ثبت درخواست و دریافت کد رهگیری اقدام فرمائید. برای ورود به سامانه از مرورگر Chrome و Firefox استفاده نمائید و در مرورگرInternet Explorer   ورژن 9 به بعد مورد استفاده قرار گیرد.

 

راهنمای ثبت نام در سامانه

1.      دریافت پیامک و ایمیل از سوی واحد مالکیت فکری دانشگاه اصفهان

2.      ورود به سامانه با توجه به راهنمای سامانه (در بالا آمده است)

3.      ثبت اطلاعات با توجه به فیلدهای مشخص شده

4.      پرداخت هزینه داوری، پس از تایید اطلاعات و تعیین هزینه داوری توسط کارشناس 

هزینه داوری اختراع براساس مصوبۀ پنجاه و پنجمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه مورخ 8 آبان ماه 1402 به شرح ذیل است (شیوه نامه مالی):

 

هزینه داوری:

·        شخص حقیقی (اظهارنامههایی که تمام متقاضیان آن، افراد حقیقی باشند): سه میلیون تومان؛

·        شخص حقوقی (اظهارنامه‌هایی که حداقل یک شخصیت حقوقی در آن سهیم است): شش میلیون تومان؛

·        اختراعات دانشگاه اصفهان (که دارای حداقل 25 درصد سهم مالکیت دانشگاه اصفهان است): معاف از پرداخت.


راهنمای اعتراض:

در صورت رد اختراع، در صورت اعتراض پس از آپلود شدن نتیجه داوری در سامانه اداره ثبت، می توانید طبق روال اعلام شده از سوی اداره ثبت اختراعات، مستندات جدید خود را بر اساس گزارش داوری و توضیحات اعلام شده داوران، در سامانه اداره ثبت اختراعات آپلود نمایید

اعتراض شما بهمراه مستندات طی نامه استعلام جدیدی به دانشگاه ارسال می شود.

پس از صدور این نامه (نامه استعلام به علت ارسال دفاعیه) به دانشگاه، با نام کاربری و رمز عبور قبلی خود در سامانه سبا وارد شده و نامه ذکر شده را در قسمت مربوط به نامه استعلام اعتراض، آپلود نمایید.

در صورت تایید اختراع زمانی که ادعانامه نیاز به اصلاح دارد نیز از روش بالا نامه استعلام جدید را آپلود نمایید.

تنها نامه استعلام جدید صادره که با شماره 14025074000 آغاز می شود، قابل قبول است. ابلاغیه های مخترع و موارد مشابه قابل قبول نیست.

توجه فرمایید بنابر دستورالعمل های اداره ثبت، تنها مستندات ارائه شده از طریق آن اداره مورد بررسی قرار می گیرد و اعتراض به داوری نیز از طریق آن اداره امکان پذیر است.

در صورت بروز هرگونه مشکلی از طریق پیام های سامانه سبا  یا ایمیل IP@ui.ac.ir با ما در ارتباط باشید